Avro 504

Letadla / Avro 504

Firma Avro, kterou založili bratři Alliott Verdon Roe a Humprey Verdon Roe, přišla v roce 1913 s novým dvoumístným letounem, který vzlétl 18. září. Tento dvoumístný letoun dostal označení Avro 504. Začátkem války se používal jako lehký bombardér. Vznikla i stíhací verze určená k útokům na Zeppelinovy vzducholodě. Osvědčil se však jako cvičný letoun.

Avro 504 ze sbírek Schuttleworth Collection.

Pro letecký výcvik byly určeny typy Avro 504 J a Avro 504 K. Letoun byl stabilní a dobře ovladatelný, nezáludný. Umožňoval i nácvik prvků akrobacie. Továrna Avro v Lancashire vyrobila 3696 letadel, z odhadovaného celkového počtu 8340 vyrobených letadel.

Na fotografiích ve fotogalerii je replika Avro 504 K vystavena v leteckém muzeu Berlín -Gatov.

Ta se vyznačovala tím, že měla motorové lože zkonstruované pro montáž deseti druhů motorů. Poslední vyrobená letadla této verze RAF převzala 17. ledna 1927.

Avro 504 K se vyráběl v Japonsku. V SSSR byla kopie Avra 504 K vyráběna pod označením U-1 v továrně DUX u Moskvy.

Technické údaje:

Rozpětí: 10,97 m.

Délka: 8,97 m.

Nosná plocha: 30,657 m.

Motorová jednotka: rotační motor Le Rhône o výkonu 110 hp/82 kW.

Hmotnost prázdná: 558 kg.

Hmotnost vzletová: 829 kg.

Maximální rychlost: 153 km/hod.

Cestovní rychlost: 121 km/hod.

Dostup: 4876 m.

Dolet: 402 km.

 

Zdroje: PROFILE PUBLICATIONS Avro 504

wikipedia Avro 504


Publikováno: 20. 2. 2019 Autor: Tomáš Žák Sekce: Letadla

Fotoalbum